Tvist har uppstått mellan ett nätbolag och en kund i anledning av att tariffen…
Tvist har uppstått mellan ett nätbolag och en kund i anledning av att tariffen för elnätet höjts. Nätbolagets åtgärd att under pågående tvist hota med att frånkoppla kundens anläggning från elnätet för det fall full betalning för nätavgifterna inte erlades har ansetts utgöra missbruk av dominerande ställning.
Referat på väg. Ett bearbetat referat har ännu inte publicerats för detta avgörande — det dröjer ofta en tid efter att domen har meddelats. Så snart Domstolsverket publicerar ett referat hämtas det hit automatiskt. Domen i sin helhet finns hos Domstolsverket (se källa nedan).
Källa: Domstolsverket, Sök rättspraxis (CC0). Hela domen finns hos domstolen.
